Με τρεις... ταχύτητες και διαφορετικά προγράμματα κυκλοφόρησαν από την 1η Ιουλίου τα οδικά μέσα (λεωφορεία και τρόλεϊ) της Αθήνας προκαλώντας αλαλούμ και καθυστερήσεις σε ορισμένα δρομολόγια και νέα ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό εν μέσω παρατεταμένου καύσωνα καθώς σε άλλες περιοχές εφαρμοζόταν το θερινό και σε άλλες το χειμερινό ωράριο.
Το χειμερινό ωράριο, όπως φαίνεται εφαρμόστηκε μόνο για τους εργαζομένους της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) έχοντας πάρει παράταση έως τις 14 Ιουλίου για τρίτη φορά, καθώς στις 60 περιφερειακές γραμμές που έχουν ανατεθεί στα ΚΤΕΛ και εκτελούν δρομολόγια εκτός κέντρου εφαρμόστηκε κανονικά το θερινό ωράριο με μειωμένη συχνότητα δρομολογίων, όπως ακριβώς είχε υπογραφεί στη σύμβασή τους.
Το μπάχαλο δημιουργήθηκε καθώς, όπως είχε ήδη γράψει το «ethnos.gr» από την περασμένη εβδομάδα δεν τέθηκε σε εφαρμογή το θερινό ωράριο μειωμένων δρομολογίων. Αντ΄αυτού παρατάθηκε το χειμερινό, κάτι το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να προγραμματιστούν διακεκομμένες βάρδιες για τους εργαζομένους από αυτήν την εβδομάδα. Αυτό βέβαια δε συμπεριέλαβε τα ΚΤΕΛ.
Την ίδια στιγμή στα τρόλεϊ φαίνεται ότι υπήρξε μια «υβριδική» εσωτερική λύση του προβλήματος και ακολουθήθηκαν συνεχόμενες βάρδιες δεδομένου ότι υπάρχουν και περισσότερα διαθέσιμα οχήματα.
Ωστόσο αρκετοί εργαζόμενοι στα λεωφορεία της ΟΣΥ στον ιδιόκτητο στόλο της εταιρίας αναγκαζονται να εκτελέσουν ένα μέρος του ωραρίου τους νωρίς το πρωί και το υπόλοιπο από το μεσημέρι και μετά μένοντας ουσιαστικά στο δρόμο έως και 15 ώρες υπό ακραίες καιρικές συνθήκες και ενώ και η Πολιτική Προστασία έχει κάνει εγκαίρως συστάσεις προστασίας.
Το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ είχε ήδη εκφράσει την αντίθεσή του στο μέτρο με επιστολή που είχε αποστείλει στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιριών, ενώ με ανακοίνωσή του προς τους εργαζόμενους τους καλούσε να μην πραγματοποιήσουν καμία διακεκομμένη βάρδια: «Από 1/7/2021 με πρωτοβουλία του Συνδικάτου κανείς εργαζόμενος δε θα εργάζεται σε διακεκομμένη βάρδια. Κανένας σε δηλωμένο ρεπό», ανέφερε η ανακοίνωση προσθέτοντας ότι: «Οι αντοχές μας εξαντλήθηκαν εξαιτίας και των δύσκολων καιρικών συνθηκών. Για μας η ασφάλεια των εργαζομένων όσο και των επιβατών προέχει».
Η επιστολή του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ:
ΠΡΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟ Δ.Σ Ο.Α.Σ.Α, Κο ΙΩΑΝΝΗ ΓΚΟΛΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ Ο.Α.Σ.Α, Κο ΝΙΚΟΛΑΟ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟ
ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ Ο.ΣΥ Α.Ε, Κο ΣΤΕΦΑΝΟ ΑΓΙΑΣΟΓΛΟΥ
ΠΡΟΕΔΡΟ Δ.Σ Ο.ΣΥ Α.Ε, Κo ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΞΥΠΟΛΥΤΑ
Κοινοποίηση
ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, Κο ΚΩΝ/ΝΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, Κο ΓΙΑΝΝΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, Κο ΙΩΑΝΝΗ ΞΙΦΑΡΑ
Εκ της θέσεως σας, διαδραματίζετε σημαντικό ρόλο τόσο στην παροχή του συγκοινωνιακού έργου, όσο και στη διαμόρφωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων μας. Με αφορμή την απόφασή σας, από Δευτέρα οι εργαζόμενοί μας, να δουλεύουν διακεκομμένες βάρδιες σας καλούμε να την αναθεωρήσετε για τους λόγους που, ως κάτωθι, θα σας περιγράψουμε.
Ανεπάνδρωτες βάρδιες, εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου από δεδουλευμένα ρεπό των εργαζομένων, δρομολογημένα 12μετρα λεωφορεία σε χαρακτηρισμένες λεωφορειακές γραμμές για 18μετρα λόγω βλαβών π.χ Α1,Β9,Α7, μειωμένη αποδοτικότητα κλιματιστικών λόγω ανοιχτών παραθύρων, βλάβες κλιματιστικών…Έχει να προστεθεί και το σοβαρότατο θέμα του κοροναΪου, που οι οδηγοί μας δουλεύουν με μάσκες, στην πρώτη γραμμή, από την αρχή της πανδημίας, αποδεικνύοντας την σοβαρότητά τους και κατά την υγειονομική κρίση και πλέον σε κλιματικές συνθήκες δύσκολες
Δουλεύαμε και συνεχίζουμε να το πράττουμε, δίνοντας τον καλύτερό μας εαυτό για την εταιρεία, για αξιόπιστο και ασφαλές συγκοινωνιακό έργο, για αξιοπρεπείς συνθήκες, για επιβάτες συμμάχους. Αποθέματα αντοχών δεν υπάρχουν για να είναι οι οδηγοί μας 16 ώρες στο δρόμο, αποτέλεσμα που θα επιφέρει η απόφασή σας.
Σας καλούμε να εφαρμόσετε από Δευτέρα το θερινό προγραμματισμό, δίχως διακεκομμένες βάρδιες επιδεικνύοντας σεβασμό και υπευθυνότητα όπως εξάλλου μας αξίζει. Θεωρούμε δεδομένο, ότι οι προσπάθειές μας δεν θα «πέσουν στο κενό»…
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΙΟΡΙΚΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΣΚΟΥΛΟΣ
Ωστόσο η ευθύνη της τήρησης της συγκεκριμένης απόφασης φαίνεται ότι τελικώς αφεθηκε στους οδηγούς εφόσον είχαν προγραμματιστεί κανονικά διακεκομμένες βαρδιες, τις οποίες οι περισσότεροι αναγκάστηκαν τελικά να εκτελέσουν.
Οσοι μάλιστα ακολουθώντας την απόφαση του Συνδικάτου δεν προσήλθαν να εκτελέσουν το δεύτερο μέρος της βάρδιάς τους κλήθηκαν, όπως επισημαίνουν συνδικαλιστές, σε απολογία από τη διοίκηση: «Αυτές οι καιρικές συνθήκες είναι αδιανόητες για διακεκομμένες βάρδιες. Οι εργαζόμενοι καλούνται σε απολογία με το αιτιολογικό της πρόωρης αποχώρησης, ενώ η όλη κατάσταση δημιούργησε προβλήματα και στην εξυπηρέτηση των επιβατών καθώς χάθηκαν κάποιες ώρες» σημειώνει το μέλος του Δ.Σ. του Συνδικάτου, Ηλίας Γκιουλάκης.
Το Συνδικάτο Εργαζομένων σε έκτακτο Δ.Σ αύριο Παρασκευή αναμένεται να λάβει αποφάσεις για τις επόμενες κινήσεις του εφόσον οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιριών επιμείνουν στο μέτρο.
Πάντως η Ενωση Εργαζομένων στα τρόλει έχει χαράξει δική της πορεία και σε σημερινή της ενημέρωση στα μέλη της επισημαίνει ότι «με απόφαση του Σωματείου δε θα εργαστεί κανείς αλλαγές ούτε αύριο – ούτε καμία άλλη μέρα τον Ιούλιο. Δε θα παίξει κανείς με την υγεία των εργαζομένων».
Για «νέο μπάχαλο, ταλαιπωρία επιβατών και απάνθρωπα ωράρια και συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, για το οποίο ευθύνονται ο κ. Καραμανλής και η διοίκηση του ΟΑΣΑ» κάνει λόγο σε ανάρτησή του στο fb ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι ενώ οι συγκοινωνίες θα έπρεπε να περάσουν από σήμερα, 1η Ιουλίου, στο θερινό πρόγραμμα δρομολόγησης, άλλα μέσα μεταφοράς κινούνται ακόμα με το χειμερινό πρόγραμμα (λεωφορεία ΟΣΥ), άλλα με το θερινό (οχήματα που νοικιάστηκαν από τα ΚΤΕΛ), άλλα με ένα ιδιότυπο «μεικτό» πρόγραμμα (τρόλεϊ ΟΣΥ).
«Πολλά δρομολόγια τινάζονται στον αέρα με τους επιβάτες να ταλαιπωρούνται εν μέσω καύσωνα και συνωστισμών. Οι δε εργαζόμενοι των αστικών συγκοινωνιών που παραμένουν στο χειμερινό πρόγραμμα, αναγκάζονται να βρίσκονται, εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών, ως και 15 ώρες στο δρόμο για να βγουν τα σπαστά ωράρια εργασίας. Την ίδια στιγμή, δεκάδες οχήματα, από αυτά που παρουσίαζαν οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής στην τελευταία τους φιέστα, παραμένουν στα αμαξοστάσια».
Πηγή